Thursday, August 27, 2009

Mari Mengenali...


Memandangkan hari dh larut pagi..n saya tak tau nk mengarut apa kt sini..saya nk memperkenalkan dua ekor kucing yg menjadi salah satu penghuni rumah..yg disebelah kiri anda namanya ALLY..ye..ALLY..bukan Ally Iskandar mahupun Elly Mazlein atau Elly Suriaty..tetapi namanya hanyalah ALLY..kadang kala kakak saya akan memanggilnya dengan nama Cik Elle..dan kadang kala apabila pulang dr kerja, dia akan memanggil Ally begini..."Ally..appa cayang..amma cayang!!!!"...(muakakakakak..itu hanyalah ajukan saya ketika jiran saya pulang dr kerja memanggil anaknya)..

Ok..sambung balik..Ally sgt manja+gemok.tp dia sgt garang.sesiapa yg menyentuh perutnya akan dirotan...ha?..silap..akan di gigitnya..tp dia sgt manja..tempat tidurnya adalah di atas katil bersebelahan kakak saya..kadang2 di bwh blanket, di atas blanket, di dalam bakul, di atas carpet..dan yg pasti dia akan tido lena di dalam bilik yg ada air-cond..(kalah anjing paris hilton weiihhhhh...)..walaupun usianya sudah hampir mencecah 8 thn..namun tenaga n rupa parasnya masih meletop!!..sering menjadi pingitan jantan2..erk..i mean kucing2 jantan la of course..walau apa pun Ally...ABANG SAYANGKAN ALLY..(ye..saya membahasakan diri saya abang klu ckp dgn Ally..kenapa?..dh tu kata pn takde adik..biasa ar kan...pedulik apa aku..hahaha)...

Seterusnya disebelah kanan namanya BECHOK...panggilannya di rumah..CHOK..BECK (cm bunyi2 Beckham..haha)...kenapa kami panggil becok?..sbb dia sgt becok..serius!..tak tipu!..dia sgt bising..sememangnya attention seeker..ya Allah..igtkan org je becok..rupanya kucing pn..dia akan mengiau sekuat hatinya tatkala berada di dalam rumah..either dia nak makan..or nk tdo..or nk berak..segala2nya dia akan bising..apakah??..akan tetapi..part yg paling best..klu dia kuar rumah..hanya ayah saya sahaja yg akan berjaya memanggilnya pulang dgn kadar segera..ayah saya hanya perlu memetikkan jarinya beberapa kali dan memanggilnya begini..."..Chok..meh sini Chok..balik..abah nk cakap sket.."..dan dgn kuasa Allah..terus Bechok saya akan pulang dan mengensot2 di kaki ayah saya...sumpah..saya tak tipu..betapa sayangnya kucing itu kepada ayah saya...subhanallah...saya pn sayang dia..

sekian sahaja cerita saya..
p/s:..sayangilah kucing..kerana kucing itu merupakan haiwan yg disayangi nabi...

0 comments:

| Top ↑ |